Reklamační řád
Obsah stránky je dostupný po přihlášeníReklamační formulář
Reklamační řád
I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád byl vypracován ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů (občanský zákoník) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů. Poučení pro zákazníka- reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek prodávajícího - společností Green Center s.r.o. se sídlem Mladoboleslavská 1121, Kbely, 197 00 Praha 9, IČO: 47121572, DIČ: CZ47121572 zapsané v OR u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 13315 (dále jen „prodávající“), a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží, díla a služeb pořízených od prodávajícího (dále jen Zboží). Zákazník je povinen se seznámit s reklamačním řádem a obchodními podmínkami před uzavřením smlouvy. Zákazník bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém Zákazník neposkytl požadovanou součinnost. Uzavřením smlouvy Zákazník souhlasí s tímto reklamačním řádem. Práva Zákazníka vyplývající ze zákona nejsou reklamačním řádem dotčena.
II. Záruční podmínky
U výběru zboží je nutné, aby zvolený druh výrobku přesně odpovídal potřebám zákazníka. Zákazník před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití a provedení zboží. Pouze zboží dobře zvolené z hlediska funkčního a sortimentního je předpokladem naplnění užitné hodnoty a účelu užití zboží. Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné, aby zákazník věnoval dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např.: nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku k nevhodnému účelu. Také vada, která vznikla neodbornou manipulací nebo neodborným uvedením do provozu nemůže být důvodem k reklamaci.
III. Základní podmínky reklamace
Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat. Prodávající odpovídá Zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá, že v době, kdy Zákazník zboží převzal:
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Zákazník očekával s ohledem na povahu zboží
- se věc hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a,
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady, vady materiálu nebo nekompletnost, nikoliv na běžné opotřebení. Za vadu nelze považovat změnu stavu výrobku, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného užívání nebo zásahu, nedostatečné nebo nevhodné údržby. Zákazník však nemá právo z vadného plnění, pokud ještě před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud Zákazník vadu sám způsobil. Zákazník musí oznámit prodávajícímu vady, jakmile tyto zjistí, nejpozději však do 2 let od převzetí zboží. Zákazník je oprávněn požadovat v případě odstranitelné vady nárok na odstranění vady, výměnu zboží, doplnění toho, co chybí anebo přiměřenou slevu z kupní ceny zboží. V případě neodstranitelné vady může Zákazník odstoupit od smlouvy či se domáhat přiměřené slevy z kupní ceny zboží. Dále nelze uplatňovat nároky z vady zboží, o které věděl před koupí nebo pokud byla z důvodu existence vady poskytnuta sleva z kupní ceny zboží. Prodávající neodpovídá za vadu, která vyplývá z povahy věci. Pokud se jedná o vadu, kterou lze odstranit, nemá Zákazník právo na odstoupení od smlouvy či výměnu zboží nárok. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže je reklamováno zboží kompletní. Společnost Green Center s.r.o. je oprávněna odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedenou podmínku. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, kdy lhůta začíná běžet, den následující po převzetí zboží. V případech pozáručních oprav je lhůta stanovena po dohodě s vedoucím pracovníkem nebo s pověřenou osobou, která přijímá věc do opravy.
IV. Místo a způsob uplatnění reklamace
Reklamaci lze uplatnit osobně pondělí - pátek 8:00 - 16:30 a to v kterékoliv provozovně Prodávajícího, nebo zaslat poštou na adresu: Green Center s.r.o., REKLAMACE, Mladoboleslavská 1121, 197 00, Praha 9. Ke zboží doporučujeme přiložit listiny, které Zákazník se zbožím obdržel, tedy např. dodací list, fakturu aj. Dále přiložte podrobný popis vady výrobku, který reklamujete a požadovaný nárok z vady vyplývající. Společnost Green Center s.r.o. se zavazuje informovat zákazníka o příjmu reklamace nejpozději do tří pracovních dnů od obdržení reklamace.
V. Lhůty pro uplatnění reklamace
Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace. Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy zákazník po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá.. U jednotlivého zboží může být uvedena záruční doba kratší nebo delší v případě součástí tohoto zboží.
VI. Závěrečná ustanovení
Je-li zákazník spotřebitelem nevztahují se na něho ustanovení tohoto reklamačního řádu, která vyplývají z platných právních předpisů. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů. Zákazník, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitelů, má podle zákona o ochraně spotřebitelů právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy o dodávce zboží (dále jen „spotřebitelský spor“). V případě, že dojde mezi prodávajícím a Zákazníkem - spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Zákazník - spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz